Hiss och diss

Dagens bästa är ju definitivt att jag lyckats laga min cykel! Trots många till synes hopplösa stunder och mycket gnäll och tveksamheter ifrån min sida lyckades jag till sist få ihop det hela, helt på egen hand och med fullt lagligt inköpta delar (ja, jag övervägde att sno ett helt och färdigfixat däck från en annan cykel, men sådant gör jag icket)! Jag är mycket, mycket stolt. Även mycket glad att jag slipper stiga upp klockan halv sju imorgon - också - för att hinna gå till jobbet som ligger ca 45 minuters rask promenad från min bostad. Bra grejer!

Dagens sämsta handlar om glass. Jag var jättesugen på glass tidigare ikväll. Jag hann precis in på Ica innan de stängde, bingo! Jag hittade Ben&Jerrys, och det fanns en burk kvar av min favoritsort! Jag la upp burken på rullbandet och såg med förväntansfulla ögon på hur den rullade framåt mot kassören. Sedan... upptäckte jag att jag glömt plånboken hemma.

Jag är fortfarande jättesugen på glass. Jag har ingen glass hemma. Lätt dagens sämsta.

Nu, listuppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här (:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Favorithemsida:

Kommentar:

Trackback