Papa don't preach

Som sagt. Svaga punkter. Slag under bältet. Internet. Facebook.

Uppgift #7: Sätt facebookstatusen "Mitt liv har förändrats föralltid. Bara 7 månader kvar tills junior kommer." i minst ett dygn.

Jag var faktiskt rätt nervös inför denna uppfgift. Vad skulle folk tro? Vad skulle mina föräldrar säga? Vem skulle ta på sig papparollen? Skulle de sparka ut mig ur "Inget sex innan äktenskapet"-gruppen? Frågorna och oroligheterna var många!
Men, uppgiften måste utföras.




Inom ett dygn hann 12 personer gilla detta och 9 kommentarer skrivas. Jag fick dessutom ett antal chattmeddelanden, sms, mail och notiser om samtal från b.l.a. Eskilstuna. Folk var både nyfikna och oroliga och undrade om den där junior var en hund, ett barn eller en landskamp. Vissa gratulerade och andra beklagade. Folk verkligen engagerade sig!

Det fanns ett kryphål i denna uppgift som sade att alla som hörde av sig utanför internet angående detta skulle få veta sanningen, alltså att jag inte var gravid. Somliga uppskattade nog detta kryphål.

Över ett dygn har i alla fall gått - bluffen kan träda fram!

//Junior hälsar

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att du censurerar ditt namn när du i förra posten tydligt syns som skapare av gruppen :P

2010-07-29 @ 20:26:16
Postat av: bortförklaring

försök inte, vi kommer ändå att märka det snart

2010-07-29 @ 22:05:24

Kommentera inlägget här (:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Favorithemsida:

Kommentar:

Trackback